StartBoard

Pops

Ondernemingsplan laten maken restaurant

Het samenkomen in een café met vrienden, familie of zakenpartners is ten allen tijde populair geweest. Het afspreken op een neutrale plek onder het genot van een drankje en hapje vormt een goede basis voor een gezellig en vruchtbaar gesprek. In Nederland, maar ook in het buitenland, is de horecasector zeer bruisend en dynamisch, met de oprichting van talloze nieuwe en innovatieve horeca-concepten. Daarbij ligt vaak de focus op het aanbieden van gezonde voeding. Hiernaast veroveren eetcafés waar men zowel ontbijt, lunch als diner steeds meer bezoekers dan de traditionele restaurants.

Volgens de CBS zal van de verwachte groei van de Nederlandse bevolking – bijna 950 duizend tussen 2015 en 2030 - bijna drie kwart plaatsvinden in de grotere gemeenten, met 100 duizend of meer inwoners erbij. In deze gebieden liggen met name kansen voor horecaondernemers. Volgens het ING Economisch Bureau staat de Nederlandse horeca nog wel enkele goede jaren te wachten.

De groei komt o.a. door de internationale toeristen die ons land steeds beter weten te vinden. In 2020 denkt het CBS (2018) dat de Nederlandse horeca maar liefst 20 miljoen buitenlandse toeristen zal gaan ontvangen. Kortom: het gaat dus goed met de horeca. Mensen eten en drinken steeds vaker buiten de deur. Het gaat economisch beter en dat wordt gemerkt door de horecaondernemers.

Rotterdam, een van de vier grootste stad van Nederland, is aantrekkelijk voor bewoners, bezoekers en ondernemers. Het aantal buitenlandse toeristen is in de afgelopen periode sterk gestegen. Hiernaast is de vraag naar minder traditionele horecaconcepten volgens het AD (2018) onder de Rotterdamse bevolking groot/ Ondernemer Weronika Koza speelt in op de behoefte naar vernieuwende horecaconcepten in Rotterdam door een eetcafé op te richten genaamd Pop’s. Een eetcafé in het centrum van Rotterdam. Hier zal men zowel drankjes als gerechten kunnen halen. Het café zal een retro uitstraling hebben. De gasten krijgen hiermee het gevoel dat zij terug naar de 50’s gaan.

Het bedrijf opent haar deuren om (12:00) en sluit laat (22:00). Mensen kunnen er dan ook terecht voor zowel lunch als diner. Daarnaast worden zowel alcoholische als nonalcoholische dranken geschonken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan milkshakes, cocktails en bier.

Klanten van Pop’s zijn zowel lokale bewoners van Rotterdam als toeristen. De leeftijdsgroep is breed en ligt vooral tussen de 20-45 jaar. Het “belanghebbend publiek” van dit horecaconcept kan omschreven worden als hip en trendgevoelig.

Sluit project
Telefoonnummer StartBoard033 2340 555