StartBoard

Beauté pour toi

Ondernemingsplan laten maken

Met Beauté pour toi zijn ondernemers Esra Sarpdag en Elisa Yuzbashian voornemens een toegankelijke en sfeervolle schoonheidssalon in Rotterdam te realiseren waarbij de focus ligt op het verzorgen van de kapsels van de klanten. Zo zijn klanten bij Beauté pour toi in de gelegenheid hun haren te laten knippen, wassen, drogen, verven, opsteken en vorm te laten geven. Dit kan zowel op afspraak als zonder afspraak.

Het blijft echter niet bij het kapsel alleen. Bezoekers van onze salon moeten zo stralend mogelijk de deur uitlopen. Daarom wordt er tevens ontharing middels lasertechniek aangeboden en zal op bijzondere dagen een freelance visagiste aangenomen worden om make-up te doen. Te denken valt hierbij aan dagen als feestdagen, bruiloften en examenfeesten.

Wat Beaté pour toi bijzonder maakt is de unieke service. Hoewel bezoekers van de salon in dit plan namelijk worden aangeduid als ‘klanten’, zullen zij in de praktijk meer beschouwd en behandeld worden als ‘gasten’, zoals in een hotel. Niet zozeer het kapsel en de huid van de klanten zal bij ons centraal staan, maar de persoon die er drager van is.

Dit begint bij binnenkomst. Met een zo stralend mogelijke glimlach wordt de klant verwelkomt, waarna er direct een heerlijk kopje koffie of iets anders lekkers te drinken wordt aangeboden. Zo verandert het wachten direct in een aangename ervaring.

Tijdens de behandeling zal de wens van de klant te allen tijde centraal staan. Uiteraard zal op basis van onze eigen in de opleiding opgedane kennis en werkervaring advies worden gegeven, maar wij zullen nooit tegen de wens van de klant in gaan. Zo zal er bijvoorbeeld nooit een extra stukje van het haar worden geknipt, omdat dit ons beter lijkt. De nummer één reden van consumenten om van salon te wisselen is immers het niet luisteren van de kapster en het gevoel te hebben zelf niet belangrijk te zijn.

De voorkeuren van klanten worden hiertoe ook bijgehouden in ons klantenbestand. Niet alleen kunnen zij op deze manier optimaal tot dienst gestaan worden, maar door leuke feitjes bij te houden wordt ook een speciale en klantvriendelijke sfeer gecreëerd. Als iemand op vakantie gaat, houden we dat bij en vragen de volgende keer hoe de vakantie was. Wanneer een klant vertelt dat hij of zij een hondje heeft, schrijven we dat ook op en vragen de volgende keer hoe het met het hondje gaat. Zo zullen wij in staat zijn veel meer te bieden dan enkel een knipbeurt. Een bezoekje aan onze zaak wordt op deze manier een beleving.

Sluit project
Telefoonnummer StartBoard033 2340 555
Telefoonnummer StartBoard033 2340 555